Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
Więcej

10 sposobów na piękne włosy - cz. 8 Włosowa dieta

19 lipca 2019
Autor: Anna Legierska

Co robić, gdy mimo skrupulatnej pielęgnacji nasze włosy są łamliwe i kruche? Może czas pomyśleć o podstawach, czyli o odpowiedniej diecie. Na nic się zdadzą wszystkie porady i sposobowy od zewnątrz, jeśli zapomnimy zadbać również od wewnątrz.

Często przyczyną zaniedbanych włosów jest brak odpowiednich witamin, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ich niedobór bardzo łatwo można rozpoznać obserwując zmiany na swoim ciele, są to m.in. białe plamki na płytce paznokcia, łamliwość i kruchość włosów, szary odcień cery.

Sezon na warzywa i owoce

Najwięcej witamin zawierają świeże warzywa i owoce, zatem najlepiej jest je spożywać, kiedy trwa sezon. Oczywiście mrożone również są wartościowe, jednak mniej niż te świeże. Prócz tego, że witaminy w nich zawarte, pozytywnie wpływają na cały nasz organizm, to dodatkowo pomagają w zachowaniu zdrowej kondycji włosów.

Jakie wybierać?

Jeżeli chcemy się skupić na diecie, która wzmocni naszą fryzurę, to warto sięgać po warzywa i owoce, które zawierają m.in. selen, żelazo, wapń, witaminy z grupy B oraz omega3. Najwięcej takich witamin zawierają zielone produkty takie jak, np.: brokuł, szpinak, jabłko oraz wszystkie strączkowe warzywa. Nie należy jednak zapominać o pozostałych produktach, które są dostępne „na świeżo” tylko w określone pory roku (maliny, truskawki, rzodkiewka).

Orzechy i nabiał

Prócz warzyw i owoców trzeba pamiętać o naturalnych tłuszczach, które można znaleźć w: orzechach włoskich, nerkowcach, jajach, mięsie, nabiale oraz rybach. Te produkty zawierają ogromne ilości cennych składników, które wpierają budulec włosa. Jeżeli nie zabraknie ich w naszej diecie, to włosy odwdzięczą się połyskiem i miękkością.

Suplementy diety: tak czy nie?

Gdy już odpowiednio dobierzemy dietę i produkty, to warto pomyśleć o dodatkowej suplementacji. Jednak dotyczyć to będzie tylko tych osób, które z niewiadomych przyczyn mają niedobór konkretnych witamin. Należy pamiętać, że suplement nie jest lekiem. To oznacza, że nie został przebadany pod kontem jakości, więc nigdy nie ma stuprocentowej pewności co do składu. Jeśli jednak koniecznie chcemy dobrać jakiś wspomagacz, to najlepiej skonsultować się ze specjalistą, który z pewnością dobierze coś sprawdzonego i bezpiecznego.

Źródło: Portal Medycyny Naturalnej

Fot.: Pixabay License

Komentarze:
Przepisz tekst z obrazka:
CHYBF
O nas
Redakcja Portalu Medycyny Naturalnej grella.pl
40-022 Katowice, ul. Damrota 6
tel.: (32) 257 15 90
kontakt@grella.pl
Redaktor naczelny: Halina Jurkowska
Znajdz nas
Zapisz się do newslettera i otrzymuj comiesięczną porcję wieści.