Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
Więcej

Biegać? Jeśli tak, to kiedy?

18 czerwca 2019
Autor: Anna Legierska

Moda na zdrowy tryb życia wciąż trwa. Wszędzie aż huczy od porad jak ćwiczyć i jeść, by uzyskać zadowalające efekty. Jedną z nich jest bieganie. Niby prosta rzecz, a jednocześnie taka skomplikowana.

 Mogłoby się wydawać, że biegać potrafi każdy i nie ma w tym nic trudnego. Jednak to nie znaczy, że do biegania nie trzeba się wcześniej przygotować. Okazuje się, że jest kilka rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę zanim zacznie się swoją przygodę z tą formą aktywności.

Na czczo? Hit czy kit?

W filmach, serialach czy książkach, często możemy się spotkać z obrazem wysportowanej osoby, która nie ma żadnego problemu ze wczesnym wstawaniem. Jest wypoczęta i z uśmiechem na ustach zaczyna poranne bieganie. Na czczo, rzecz jasna. Śniadanie dopiero później, po prysznicu. Niestety bardzo dużo osób czerpie przykład z takiej postawy, która wcale nie jest zdrowa. Dlaczego? Ponieważ bieganie na czczo nie powoduje, że szybciej tracimy zbędny tłuszczyk, tylko coś cenniejszego – mięśnie. A jeśli ich zabraknie, to zabraknie również energii, co może prowadzić do omdlenia podczas treningu. Dlatego nie powinno się rozpoczynać biegania z całkowicie pustym żołądkiem, ponieważ tylko niszczymy swój układ wydolnościowy i całą resztę organizmu.

 Zjedz, chociaż trochę…

Tylko że rano często pojawia się problem z jedzeniem – nie zawsze się chce. Więc co zrobić w takie sytuacji? Wtedy najlepszym wyjściem będzie sięgnięcie po np. banana, albo po prostu kromkę suchego chleba. Tak naprawdę ważne jest, aby zjeść cokolwiek. Jednak zanim to zrobimy, to zaraz po przebudzeniu warto jest wypić szklankę letniej wody z wyciśniętym sokiem cytryny. Jest to świetny sposób na rozgrzanie organizmu po śnie i dodatkowo oczyszczenie go z toksyn.

Gdy ta czynność wejdzie nam w krew, to bardzo szybko zauważymy efekty. Należy również pamiętać o tym, aby zjeść porządne śniadanie, gdy wrócimy z treningu – w końcu siły są nam potrzebne na resztę dnia!

Nie objadaj się!

Oczywiście są osoby, które nie mają żadnego kłopotu z tym, aby zaraz po wstaniu z łóżka, zjeść pełen posiłek. Niestety, ale jeśli mamy w planach poranne bieganie, to najlepiej zjeść pół porcji. Aktywność fizyczna z pełnym żołądkiem nie jest zalecana, ponieważ wtedy bardzo często pojawia się odruch wymiotny. Mało tego, jedzenie w żołądku źle się układa, co może skutkować późniejszymi bólami brzucha i niestrawnością, a tego przecież nie chcemy.

Złoty środek

Tak źle i tak niedobrze. Każdy z nas powinien nauczyć się słuchać własnego ciała. Gdy zdobędziemy tę umiejętność, to wtedy sami będziemy wiedzieli co jest dla nas prawidłowe, a co nie. Poza tym nikt nie powiedział, że biegać należy tylko rano. Oczywiście jest to fajna opcja, ponieważ potem mamy spokój na cały dzień i czujemy się lepiej, jednak nie ma żadnych przeciwwskazań, aby robić to o dowolnej porze dnia. Tak naprawdę to decyzja należy do nas – trzeba tylko znaleźć złoty środek.

Źródło: Portal Medycyny Naturalnej

Fot.: Pixabay License

Komentarze:
Przepisz tekst z obrazka:
TUSHF
O nas
Redakcja Portalu Medycyny Naturalnej grella.pl
40-022 Katowice, ul. Damrota 6
tel.: (32) 257 15 90
kontakt@grella.pl
Redaktor naczelny: Aldona Minorczyk-Cichy
Znajdz nas
Zapisz się do newslettera i otrzymuj comiesięczną porcję wieści.