Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
Więcej

Jak zadbać o siebie po urodzeniu dziecka – poradnik młodej mamy

2 czerwca 2019
Autor: materiały prasowe

Narodziny dziecka to dla każdej mamy jedna z najpiękniejszych chwil w życiu. Jednak sam poród jest ogromnym przeżyciem, które w organizmie kobiety wywołuje wiele zmian. Nie tylko psychika, ale również całe ciało doświadcza przemian, które przygotowują do nowego etapu w życiu – macierzyństwa. Eksperci z Akademii Feminum doradzają, na co szczególnie zwrócić uwagę i jak zadbać o siebie w pierwszych miesiącach po porodzie.

W momencie, gdy dziecko przychodzi na świat wszystko ulega zmianie. Młode mamy muszą nie tylko wejść w nową rolę, jaką jest macierzyństwo, ale również odpowiednio zadbać o siebie. W okresie poporodowym ciało kobiety przechodzi dwojakie zmiany. Zachodzące procesy mające na celu powrót do stanu sprzed ciąży oraz takie, które dostosowują organizm do pełnienia nowej, ważnej funkcji, jaką jest karmienie piersią. Jeśli chcemy czuć się dobrze i szybciej powrócić do formy to warto skorzystać z poniższych porad i zadbać o siebie.

Odpowiednia higiena

Poród to ogromny wysiłek dla organizmu kobiety. Największe zmiany zachodzą w pochwie i w okolicach miejsc intymnych, dlatego podczas połogu trzeba o nie szczególnie zadbać. Kobiety po urodzeniu dziecka odczuwają różne nieprzyjemne dolegliwości. Mogą to być zaparcia, nietrzymanie moczu, nieprzyjemna wydzielina oraz suchość i ból pochwy . U niektórych Pań długo goją się także rany, które są efektem pęknięcia lub nacięcia krocza. Po porodzie pochwa jest bardziej narażona na infekcje bakteryjne, dlatego higiena intymna w tym okresie jest niezwykle ważna. O czym dokładnie należy pamiętać? Przynajmniej trzy razy dziennie podmywać się, używając przy tym żelu do higieny intymnej i nawilżających chusteczek. Zrezygnować na dłuższy czas z szorstkiego papieru toaletowego, który może podrażnić rany. Niewskazane jest również używanie tamponów. Dolegliwości, takie jak na przykład suchość pochwy, możemy załagodzić specjalistycznym żelem nawilżającym. Posiada on kwaśny odczyn pH, sprawia, że skóra nabiera dawnej elastyczności oraz staje się bardziej odporna na otarcia i zadrapania. Ten specjalny produkt eliminuje dyskomfort i sprawi, że automatycznie poczujemy ulgę. Kwas hialuronowy, obecny w Feminum Ativ, dodatkowo sprzyja odnowie uszkodzonych tkanek oraz ułatwia odbudowę komórek nabłonka.

Ćwiczenia mięśni Kegla

Powrócenie miejsc intymnych do stanu sprzed porodu wymaga czasu. Mięśnie tych okolic, nazywane mięśniami Kegla, zostały mocno nadwyrężone i uległy rozciągnięciu, dlatego warto je ćwiczyć. Najlepiej zacząć już kilka dni po porodzie. Dzięki tym ćwiczeniom przywrócimy odpowiednie napięcie naszym mięśniom oraz pobudzimy krążenie w zdrętwiałej oraz obolałej części krocza. Na czym one polegają? Na przemiennym rozluźnianiu oraz napinaniu mięśni miejsc intymnych oraz pochwy. To bardzo proste i przyjemne ćwiczenie, które możemy wykonywać karmiąc dziecko, stojąc w kolejce w sklepie, czy oglądając film. Wystarczy tylko zaciskać mięśnie, których używamy również w momencie, gdy chcemy powstrzymać strumień moczu. Napinamy je na około 8 sekund, a następnie je rozluźniamy. Ćwiczenie najlepiej powtarzać seriami, których ilość stopniowo każdego dnia zwiększamy. Takie wzmocnienie dna miednicy przyniesie pozytywne skutki, które będą odczuwalne przez długi czas. Co najważniejsze, ćwiczenia zapobiegną powikłaniom poporodowym, takim jak nietrzymanie moczu, czy trudności z osiągnięciem satysfakcji seksualnej.

Dobrze dobrana dieta

Po porodzie organizm jest niezwykle osłabiony, dlatego należy zadbać o zdrową dietę, która dostarczy niezbędnych składników mineralnych oraz witamin. Niestety wiele kobiet karmiących piersią eliminuje ze swojej diety większość produktów z obawy o alergię pokarmową niemowlaka oraz nieprzyjemne kolki. Warto nie sugerować się opiniami innych kobiet i nie zakładać z góry, że akurat te artykuły spożywcze będą szkodliwe. Stopniowo wprowadzajmy do naszej diety różne posiłki i obserwujmy, jak reaguje na nie organizm naszego dziecka. W czasie karmienia piersią należy w ciągu dnia jeść od 4 do 5 lekkostrawnych posiłków. W okresie poporodowym często występuje wzmożony apetyt, ale trzeba pamiętać o jednej najważniejszej zasadzie, która mówi o tym, że nie można się objadać. Do zestawu produktów, których na pewno musimy unikać należą warzywa strączkowe i kapustne oraz produkty wysokoprzetworzone. Warto także ograniczyć do minimum picie kawy i herbaty, która może wywoływać nadmierne pobudzenie dziecka.

W momencie, gdy pojawia się dziecko, cały świat młodej mamy zmienia się diametralnie. Pamiętajmy, aby w pierwszych miesiącach po urodzeniu zadbać zarówno o niemowlaka, jak i o siebie. Odpowiednia higiena, dieta oraz ćwiczenia mięśni Kegla sprawią, że szybciej powrócimy do formy.

Źródło: Portal Medycyny Naturalnej

Fot.: CC0 Creative Commons, Pixabay.com

Komentarze:
Przepisz tekst z obrazka:
YAHVM
O nas
Redakcja Portalu Medycyny Naturalnej grella.pl
40-022 Katowice, ul. Damrota 6
tel.: (32) 257 15 90
kontakt@grella.pl
Redaktor naczelny: Halina Jurkowska
Znajdz nas
Zapisz się do newslettera i otrzymuj comiesięczną porcję wieści.