Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
Więcej

Medycyna naturalna: żyć długo i w zdrowiu

11 kwietnia 2019
Autor: Nina Grella

Czy można żyć do późnej starości, bez chorób, w pełni sprawności fizycznej i umysłowej? Można i nie jest to, jak myślą niektórzy, tylko kwestia genów i szczęścia. Elementów, które na to wpływają, jest wiele. Odpowiednie odżywianie, ruch, brak stresu, rodzina i przyjaciele. Zdaniem prof. Linusa Paulinga, amerykańskiego medycyny, a przede wszystkim dwukrotnego laureata nagrody Nobla (w 1956 roku z chemii i 1962 roku – Pokojowa Nagrodę Nobla) to także efekt odpowiedniej, mądrej suplementacji i diety.

Ludzkie cierpienie niepokoiło prof. Linusa Paulinga. O to, by wszystkim nam żyło się lepiej walczył skutecznie na wielu polach. W „Jak żyć dłużej i czuć się lepiej” chciał nam pokazać jak poprzez dietę poprawić swoje życie i samopoczucie. Książka Paulinga już w 1986 roku trafiła na listę bestsellerów New York Timesa. Teraz dzięki wydawnictwu Vital - także do polskich księgarni.

Lekarz i leki to ostateczność

Autor pokazuje, że dbanie o zdrowie to nie tylko zażywanie leków i regularne wizyty u lekarza. Te elementy powinny stanowić dla nas ostateczność i być wykorzystywane jedynie w nagłych przypadkach. Autor zmagał się z chorobą nowotworową (rak prostaty), ale był w stanie dożyć ponad 90 lat w bardzo dobrej formie. Jego książka podejmuje, taką tematykę jak: suplementacja, witaminy, medycyna ortomolekularna, metody wspomagania układu immunologicznego, sposoby na przeziębienie i grypę, sekrety dbania o serce i układ krążenia, terapie antynowotworowe, sposoby na wyeliminowanie alergii oraz wiele innych kwestii.
Książka przedstawia prostą dietę dla poprawy zdrowia.

- Wierzę, że możesz, podejmując pewne proste i niedrogie działania, wieść dłuższe życie i wydłużyć swoje lata dobrostanu. Moim najważniejszym zaleceniem jest codzienne przyjmowanie witamin w odpowiednich ilościach, by wspomagać witaminy, które spożywasz w posiłkach – podkreśla prof. Pauling.

Dodaje, że te optymalne ilości są znacznie większe niż minimalne spożycie suplementów zalecane przez lekarzy i staromodnych dietetyków.

- Moja rada, że możesz przyjmować większe dawki witaminy C i innych witamin, jest oparta na nowym i lepszym zrozumieniu roli tych substancji odżywczych – nie są one lekami – w chemicznej reakcji życia. Użyteczność większych dodatkowych dawek została potwierdzona przez próby kliniczne oraz pierwsze pionierskie badania w dziedzinie epidemiologii zdrowia – zapewnia noblista.

Dzięki zdrowej diecie i suplementacji jego zdaniem będziemy mogli wreszcie pozbyć się ogromnej półki niepotrzebnych leków i zacząć żyć zdrowo i swobodnie.

Przede wszystkim dieta i ruch

Przede wszystkim punktem wyjścia powinna być dla nas dieta i aktywność fizyczna. Bez tego organizm nie ma potrzebnego paliwa, ani chwili na rozładowanie stresu, co negatywnie wpływa na poszczególne narządy. W obecnych czasach żyjemy szybko i rzadko zastanawiamy się nad poważnymi kwestiami.

- Wierzę, że dzięki odpowiedniemu spożyciu witamin i innych składników odżywczych oraz dzięki stosowaniu kilku innych zdrowych praktyk od młodości do wieku średniego możesz wydłużyć swoje życie i lata dobrostanu o 25, a nawet 30 lat – pisze prof. Pauling.

Oczywiste jest, że "Jak żyć dłużej i czuć się lepiej" nie pomoże nam rozwiązać wszystkich problemów, ponieważ nie jest to gotowy poradnik dla każdego. Podejść do niego powinniśmy z własnymi przemyśleniami i dostosować konkretne porady do własnego zdrowia. To, co sprawdza się u innych, nie zawsze może być dobre dla nas, jednak istnieją uniwersalne kwestie i zasady, które warto przetestować. Linus Pauling posługuje się swoim przykładem jako dowodem na to, że to, o czym pisze, jest prawdą. Trudno nie zgodzić się z tym, gdyż szereg specjalistów i innych zadowolonych z pozytywnych konsekwencji osób potwierdzają różne zalecenia. Warto zainteresować się bliżej swoim zdrowiem póki mamy jeszcze na to okazję i nie jest zbyt późno na zapobieganie chorobom, chociaż niektóre i tak możemy zwalczyć wykorzystując zawarte w książce porady.

Ty wiesz najlepiej

- Nikt nie zna twojego stanu zdrowia lepiej niż ty sam. Ważne jest, by myśleć o swoim zdrowiu i działać w taki sposób, by je poprawiać – zapewnia prof. Linus Pauling.

Ważne jest, aby środki, jakie podejmujemy dla poprawienia zdrowia, nie były ani uciążliwe, ani nieprzyjemne. Dieta powinna być prosta, na tyle by móc ją rygorystycznie przestrzegać do końca swojego życia. Ta podstawowa przyniesie korzyści każdemu. Przy pewnych schorzeniach powinna być odpowiednio uzupełniana. I tak np. osobom z tendencją do artretyzmu pomogą zwiększone ilości wit. C, amidu niacyny i witaminy B6.
O szczegółach suplementacji, która jest główną cechą tej diety, przeczytacie Państwo w książce.

My przytoczymy tylko ogólne zasady. To unikanie cukru pod wszelkimi postaciami, nie dodawanie go nawet do kawy czy herbaty. Unikanie deserów i napojów gazowanych. Dobre pokarmy to jaja, mięso, warzywa i owoce. Jeść należy jednak z umiarem, by uniknąć otyłości. Codziennie należy pić dużo wody, być aktywnym i ćwiczyć. Alkohol z umiarem, ale za to zdecydowanie nie palić papierosów. Należy też unikać stresu i wykonywać pracę, którą się lubi, no i być szczęśliwym ze swoją rodziną. Proste? I tak i nie. Bo życie różnie się układa. Ale przynajmniej starajmy się dostosować do zaleceń na tyle, na ile jesteśmy w stanie.

Na zakończenie ważne słowa noblisty: - Dzisiejszy świat jest inny od tego sprzed stu lat. Obecnie znacznie lepiej rozumiemy naturę niż nasi dziadkowie. Wkroczyliśmy w erę atomu, erę elektroniki, erę nuklearną, erę odrzutowców, telewizji oraz współczesnej medycyny i jej cudownych leków. Dla dobra zdrowia powinniśmy również uznać, że jest to era witamin – podsumowuje prof. Pauling.

Źródło: Portal Medycyny Naturalnej

Fot.: Pixabay License

Komentarze:
Przepisz tekst z obrazka:
FMXZD
O nas
Redakcja Portalu Medycyny Naturalnej grella.pl
40-022 Katowice, ul. Damrota 6
tel.: (32) 257 15 90
kontakt@grella.pl
Redaktor naczelny: Aldona Minorczyk-Cichy
Znajdz nas
Zapisz się do newslettera i otrzymuj comiesięczną porcję wieści.