Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
Więcej

Nowa moda: 10 tysięcy kroków na zdrowie

22 lutego 2019
Autor: Renata Zdebel

Ile dziennie robisz kroków? Sprzątanie, zakupy, droga do pracy i z powrotem, spacer z psem, wyjście z wnukiem do parku. To dużo czy mało? Według badań przeciętnie robimy zaledwie 3500 kroków. To niemal trzykrotnie mniej niż zaleca WHO. Aby zachować dobrą kondycję, zrzucić kilka kilogramów, dobrze się czuć i być zdrowym powinniśmy każdego dnia pokonywać 10 000 kroków, czyli 6-7 km.

Moda na taką aktywność przyszła do Polski ze Stanów Zjednoczonych. Nie da się kryć, że jest zdrowsza od obciążającego stawy biegania, czy ćwiczeń na siłowni, a efekty może mieć naprawdę znakomite.

Tylko jak liczyć te kroki? Z pomocą przychodzi technika i to na kilka sposobów. W nowoczesnym telefonie wystarczy zainstalować odpowiednią aplikację. Jest ich kilka do wyboru, w tym bezpłatne. Można też kupić krokomierz. To niewielki wydatek, bo ceny tych urządzeń zaczynają się już od 10 zł.

Nasza niska aktywność fizyczna zbliża nas do Brytyjczyków i Amerykanów. Tymczasem dla porównania przeciętny Japończyk przechodzi dziennie 7168 kroków, a Szwajcar – 9650. Jakie są korzyści z chodzenia? Poprawia nastrój, zmniejsza poziom stresu, przyśpiesza proces myślenia, zwiększa wydolność serca, a sprzyja kontroli poziomu cukru, redukuje poziom cholesterolu i rozszerza pojemność płuc. Z kolei amerykański Krajowy Instytut Zdrowia (NIH) informuje, że przejście dziennie 6 tys. kroków wystarcza, aby uchronić osobę cierpiącą na zapalenie stawu kolanowego przed poważnymi problemami z poruszaniem się. Z kolei naukowcy z University of California oraz Harvard School of Public Health udowodnili w badaniu na grupie mężczyzn w początkowym stadium raka prostaty, że codzienne chodzenie w szybkim tempie w około 60 proc. może zwolnić rozwój nowotworu.

10 000 kroków ta liczba odnosi się do ludzi zdrowych. To świetna motywacja, aby więcej się ruszać. Dla osób otyłych oraz przewlekle chorych pokonanie kilkukilometrowego dystansu pieszo to bardzo trudne zadanie. Dlatego liczbę kroków można sobie stopniować, stawiać kolejne cele. Chodzenie to też świetny wstęp do zmiany sposoby życia, powrotu do natury, zdrowego odżywiania się.

 

Źródło: Portal Medycyny Naturalnej

Fot.: CC0 Creative Commons, Pixabay.com

Komentarze:
Przepisz tekst z obrazka:
DPWBH
O nas
Redakcja Portalu Medycyny Naturalnej grella.pl
40-022 Katowice, ul. Damrota 6
tel.: (32) 257 15 90
kontakt@grella.pl
Redaktor naczelny: Aldona Minorczyk-Cichy
Znajdz nas
Zapisz się do newslettera i otrzymuj comiesięczną porcję wieści.