Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
Więcej

Po pierwsze, drugie i trzecie: zdrowa dieta

19 stycznia 2019
Autor: Leszek Brzoza

Stan naszego zdrowia można porównać do ogromnej lodowej góry, z której tylko niewielka część, ta znajdująca się na powierzchni, jest dostrzegalna w postaci objawów chorobowych (ból, guzy, wysokie ciśnienie krwi, temperatura, poziom cukru, cholesterolu itd.).

- Prawdziwe przyczyny to ta niewidzialna, ale przeważająca pozostałość góry skryta pod wodą. Składają się na nią nie tylko złe geny, lecz również liczne błędy popełniane przez nas przez całe życie oraz nasza niefrasobliwość i lekkomyślność – uważa prof. Henryk Bieniok i dodaje, że niestety medycyna konwencjonalna rzadko dociera do tych przyczyn, nie mając na to ani czasu, ani środków finansowych.

Aby wypełnić tę lukę powstał „Poradnik naturalnego zapobiegania oraz wspomagania walki z rakiem”. To książka, w której autor przekonuje, że można znacznie obniżyć ryzyko zachorowania na raka i go uniknąć, a jeśli już dojdzie do choroby, to nie oznacza ona wyroku śmierci.

Z raka można się wyleczyć

Najbardziej skutecznym podejściem do tej choroby jest połączenie konwencjonalnych metod medycznych z uzupełniającymi – naturalnymi, opierającymi się na zdrowej diecie i mądrym stylu życia.

- Pamiętajmy, że zdrowie jest naszym niepowtarzalnym dobrem i sami musimy się o nie troszczyć – przekonuje w książce prof. Bieniok i dodaje, że każda choroba jest buntem organizmu przeciw długoletniej niezdrowej diecie i złemu stylowi życia.

- Dlatego jedyną drogą do zdrowa jest zmiana postępowania dietetycznego i stylu życia. Mówiąc krótko, chodzi o walkę z łakomstwem i zaniedbaniem oraz lenistwem i gnuśnością.Bardzo prosto i barwnie wyraził to Jonathan Swift, autor „Podróży Guliwera” pisząc, że najlepszymi lekarstwami na świecie są: Doktor Dieta, Doktor Ruch i Doktor Dobry Humor - przypomina prof. Bieniok i z naciskiem podkreśla, że nie wolno stosować zbyt wielu terapii jednocześnie.

Środki naturalne i zioła mają swoją moc, lecz mogą mieć także skutki uboczne. Dlatego jeśli po kilkunastu dniach ich stosowania, stan zdrowia się nie poprawia, należy sięgnąć po inne preparaty albo udać się do lekarza. Koniecznie należy zacząć od wizyty lekarskiej przy występowaniu silnych bólów i wysokiej gorączki.

Zdrowe zmiany w diecie

Oto jakimi zasadami naturalnej profilaktyki i walki z rakiem powinniśmy się kierować.

Naturalnie podajemy je w wielkim skrócie. Szczegóły znajdą Państwo w książce. Pierwszym punktem jest zwiększenie w codziennej diecie: surowych, różnorodnych warzyw, nawet do 800 g dziennie (zwłaszcza w postaci zblendowanych koktajli lub surówek z mieszaniny warzyw zielonych takich, jak wszelkie kapusty np. jarmuż, brokuł, kalafior oraz pietruszka, cebulka, szczypiorek, botwinka, lubczyk, koperek, szpinak, sałaty, kalarepa, rzeżucha, rukola, kiełki, młody jęczmień), różnych surowych owoców (minimum 300g), a zwłaszcza owoców jagodowych oraz wiśni, śliwek, jabłek, cytrusów, ciemnych winogron, moreli, brzoskwiń, mango, kiwi; kiszonych warzyw (kiszona kapusta, ogórki, buraczki, pomidory, itp.); tłuszczów roślinnych z pierwszego tłoczenia na zimno (olej z oliwek, lnu, dyni, rzepaku), a także masła klarowanego, w ilości ogółem 30-50 g ( tj.3-5 łyżek) dziennie; chudego, najlepiej gotowanego lub duszonego mięsa bez skórki (królik, indyk, drób ekologiczny, jagnięcina, cielęcina, zwierzęta leśne) ok. 70- 90 g (2-3 razy w tygodniu); ryb morskich i owoców morza (2-3 razy w tyg.) oraz codziennie 1 łyżki płynnego tranu; probiotyków (domowego, prawdziwie sfermentowanego mleka i przetworów mlecznych: maślanka, twarożki, serwatka, kefir, naturalne jogurty), 400-500 g dziennie; jajek ekologicznych ugotowanych na miękko (1 dziennie); orzechów, migdałów i nasion (np. siemię lniane, pestki słonecznika, dyni, sezamu); kasz, płatków owsianych górskich, otrębów, dzikiego, brązowego ryżu (100-200g); grubo- i pełnoziarnistego pieczywa na zakwasie (150 - 200 g czyli 3-4 kromek dziennie); niegazowanej wody (2-3 litry) lub zielonej herbaty i prawdziwej kawy (2-3 filiżanek); prawdziwego miodu i wielu jego produktów (w sumie 1 łyżka dziennie); przypraw (w granicach tolerowanych przez organizm); ziół, w formie mieszanek; witamin (kolejno: C, D, E, B kompleks, beta-karoten, K2, B17) oraz minerałów (selen, cynk, molibden, mangan, miedź, chrom, jod) w dawkach znacznie wyższych niż polskie normy spożycia.

Wyeliminować, najlepiej na zawsze

Lista niekorzystnych składników diety publikowanych przez prof. Henryka Bienioka jest znacznie krótsza niż lista zalecanych produktów. Jednak trudno przecenić wagę tych rad. Do bezwzględnej eliminacji zostały zakwalifikowane: cukier w każdej postaci (słodycze, ciasta, pieczywo cukiernicze, lody) i słodziki; wędliny, pasztety (z wyjątkiem ewentualnie 1-2 plasterków dobrej szynki); sól i produkty solone, a także ocet spirytusowy (z wyjątkiem jabłkowego i winnego); tłuszcze zwierzęce (smalec, boczki, słoninki, wędzonki, łój), a także margaryna. W diecie nie powinno być także: białej mąki pszennej (jeśli tolerujemy inną), białego makaronu i białego ryżu; tłustego i czerwonego mięsa; słodkiego mleka pasteryzowanego oraz serków do smarowania.

Na indeksie znalazły się również: produkty wysokoprzetworzone (smażone, grillowane, pieczone, marynowane, konserwowane, pasteryzowane, kwaszone chemicznie, wędzone, peklowane, odgrzewane w mikrofalówkach, napromieniowane, nadpsute), a także wody gazowane i słodzone, w tym napoje typu cola, płyny energetyzujące, oranżady, wszelkie soki i napoje w kartonikach, plastikach i puszkach aluminiowych oraz fast foody i produkty light.

Ograniczyć spożycie

Prof. Bieniok wskazuje też produkty, które, choć nie należą do grupy zakazanych powinny być znacznie ograniczone w codziennej diecie. Wśród nich wymienia: tłuste mleko i jego przetwory (sery żółte do 2 plasterków dziennie). Masło w diecie to maksymalnie 1 łyżka dziennie. Ponadto ograniczyć należy produkty zawierające konserwanty, oznaczone literką E; pokarmy z punktach zbiorowego żywienia i w ogóle jedzenie poza domem; wszelką kawę rozpuszczalną na rzecz kawy ziarnistej (max 2-3 filiżanki); leki (do max 5), a zwłaszcza antybiotyki i środki przeciwbólowe.

Zachowania prozdrowotne

„Poradnik naturalnego zapobiegania oraz wspomagania walki z rakiem”, to kopalnia wiedzy nie tylko związanej ze zdrową dietą. To także rady dotyczące zachowań, jakie powinny się stać naszym udziałem od zaraz. Prof. Bieniok zaleca więc zacząć od przeprowadzenia wstępnej, pełnej detoksykacji organizmu w celu pozbycia się wszelkich złych bakterii jelitowych i powszechnych, licznych pasożytów oraz kamieni kałowych.

Konieczne jest także rzucenie palenia tytoniu (czynnego i biernego) oraz picia alkoholu przy jednoczesnym zwiększeniu dawki ruchu w postaci codziennej gimnastyki porannej (minimum 30 min), ewentualnie jogi, automasażu, nieco szybszych spacerów w wymiarze co najmniej 7 km dziennie lub joggingu, pływania, jazdy na rowerze (15 km), na nartach, itp..

Profesor zaleca w książce opalanie się lub werandowanie przez 15 - 30 minut dziennie w celu zwiększenia ilości przeciwnowotworowej witaminy D, a także przeprowadzanie dziennie kilku sesji głębokiego i powolnego oddychania. Warunkiem zdrowia jest także unikanie przejadania się i otyłości, ale także, (przy niedowadze) niedojadania. Posiłki powinny być częste (co 3 godz.) i różnorodne.

Ponadto należy ograniczyć stosowanie chemii domowej oraz smogu elektromagnetycznego z urządzeń elektronicznych (telefony komórkowe, komputery, tablety, mikrofalówki) i uregulować sen (7-8 godzin plus ewentualnie krótka drzemka popołudniowa do 30 min). A ponad wszystko przestawić się na pozytywne myślenie, śmiechoterapię i walkę ze stresem. Należy postawić na miłość, rodzinną atmosferę i kontakty z przyjaciółmi.

Konieczna konsultacja lekarska

Prof. Henryk Bieniok pytany, dlaczego zdecydował się napisać i wydać „Poradnik” odpowiada, że powstał on z miłości do bliźnich, ciężko doświadczonych chorobą nowotworową. Z tytułu jej napisania nie uzyskał specjalnych profitów. Zrobił to pro publico bono, bo najważniejsze było dla niego przybliżenie najnowszej wiedzy dotyczącej profilaktyki zdrowotnej, której zalecenia powinniśmy stosować codziennie, uzupełniająco. Podkreśla jednak, że przed wykorzystaniem jakiejkolwiek informacji zawartej w książce, a w szczególności nowej diety, przyjmowania leków, ziół, witamin, programu ćwiczeń, należy skonsultować się z lekarzem.

- Każdy organizm jest inny i może reagować w różny sposób na wprowadzane zmiany zgodnie z przysłowiem „Co jednemu pomoże, drugiemu zaszkodzi” - podkreśla. Uważa też, że przedstawione w publikacji zalecenia nie mogą zastąpić normalnego leczenia medycznego, chociaż je znacząco wspomagać i uzupełniać.

Źródło: Portal Medycyny Naturalnej

Fot.: CC0 Creative Commons, Pixabay.com

Komentarze:
Przepisz tekst z obrazka:
OPIVL
O nas
Redakcja Portalu Medycyny Naturalnej grella.pl
40-022 Katowice, ul. Damrota 6
tel.: (32) 257 15 90
kontakt@grella.pl
Redaktor naczelny: Aldona Minorczyk-Cichy
Znajdz nas
Zapisz się do newslettera i otrzymuj comiesięczną porcję wieści.