Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
Więcej

Przejedzenie? Przygotuj się na święta...

20 grudnia 2018
Autor: Renata Zdebel

Nie przejadaj się! Acha, łatwo się mówi, ale kiedy na stół wjeżdżają pyszne potrawy – powstrzymać się nie jest łatwo. To może pogódźmy się z tym i zamiast gadać bez sensu - znajdźmy sposób na zmniejszenie dolegliwości.

Anyż gwiaździsty - napar z niego złagodzi dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Anyż pobudza wydzielanie soków żołądkowych, działa rozkurczowo i wiatropędnie, dlatego jest sprawdzonym środkiem na niestrawność, a także wzdęcia i gazy. Dawniej stosowano nalewki zawierające owoce anyżu gwiaździstego, które poprawiały trawienie.

Filiżanka herbaty - miętowa, z rumianku lub dzikiej róży. Zalej herbatę gorącą wodą (nie wrzątkiem), przykryj i odstaw na 3 minuty. Możesz dodać cynamon lub imbir. Napar rozkurcza żołądek i powoduje, że przestaje w nim zalegać jedzenie, o ile wypijesz go w ciągu godziny od posiłku. Po kolejnych 2 godzinach zaparz czerwoną herbatę, która przyspiesza przemianę materii. Gdy uczucie pełności nie ustąpi – napar z dziurawca lub szałwii.

Pomocne są dostępne w aptece środki poprawiające trawienie - zwiększają wydzielanie kwasu w żołądku oraz enzymów odpowiadających za trawienie tłuszczów czy cukrów. Preparaty te mogą też działać żółciopędnie, rozkurczowo oraz zapobiegać wzdęciom. Zawierają wyciągi z mięty pieprzowej, dziurawca, goryczki, bylicy boże drzewko, mniszka lekarskiego, ostropestu plamistego czy karczocha.

Kieliszek alkoholu – nie zaszkodzi, a ulgę przyniesie lampka czerwonego wytrawnego wina albo 50 g wódki (czystej z pieprzem, gorzkiej żołądkowej). Ale wyłącznie niewielka porcja trunku poprawia krążenie w jelitach, co ułatwia trawienie. Przy większej przeciwnie – niestrawność się zwiększy.

Ruch, nawet zwykły spacer - trudno wstać od świątecznego stołu z ciężkim brzuchem, ale spacer potrafi zdziałać cuda! Wyprostowani dajemy więcej miejsca żołądkowi i przestajemy go naciskać. Chodzenie poprawia krążenie w całym układzie trawiennym oraz zwiększa perystaltykę jelit. Lepsze ukrwienie i ruchy jelit sprawiają, że pokarm zaczyna się lepiej przesuwać. Już kilka minut spaceru przyniesie odczuwalną poprawę i da ulgę przeciążonemu żołądkowi.

Picie wody mineralnej niegazowanej, często, ale w niewielkich ilościach.

Przyprawy - imbir, cynamon, kminek, majeranek, pieprz cayenne.

 

Źródło: Portal Medycyny Naturalnej

Fot.: CC0 Creative Commons, Pixabay.com

Komentarze:
Przepisz tekst z obrazka:
JYQAE
O nas
Redakcja Portalu Medycyny Naturalnej grella.pl
40-022 Katowice, ul. Damrota 6
tel.: (32) 257 15 90
kontakt@grella.pl
Redaktor naczelny: Halina Jurkowska
Znajdz nas
Zapisz się do newslettera i otrzymuj comiesięczną porcję wieści.