Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
Więcej

Dietą w jelita, czyli wskazówki dietetyczne dla zdrowych jelit

19 listopada 2018
Autor: Mirosława Głośny

Nasze ciało to system naczyń połączonych. Aby zapewnić sobie długie i zdrowe życie powinniśmy należycie dbać o siebie i swoje ciało, oraz składające się na nie elementy.

Jednym z nich są nasze jelita. A jak najlepiej to zrobić? Poprzez pamiętanie o trzech elementach, które pomogą nam zachować je w dobrej kondycji:

Probiotyki

Naturalne probiotyki były znane już setki lat temu i wykorzystywane nie tylko w leczeniu ale przede wszystkim w codziennej diecie. Należycie docenione zostały dopiero, kiedy na przełomie XIX i XX wieku wybitny biolog i późniejszy noblista Ilya Ilyich Mechnikov odkrył, że osoby których dieta jest bogata w produkty zawierające kwas mlekowy, wpływa korzystnie na zdrowie i długość życia. Swoje obserwacje oparł na diecie Bułgarów, dla których produkty kiszone i fermentowane stanowią główny składnik diety.

Właśnie wszelkiego rodzaju kiszonki oraz produkty mleczne na bazie sfermentowanego mleka zawierają naturalne probiotyki, zwiększające liczbę korzystnych bakterii w jelitach oraz zmniejszające liczbę szkodliwych mikroorganizmów.

Produkty, których nie powinno zabraknąć w naszej codziennej diecie to jogurty, kefiry, kimichi, kapusty kiszone czy kombucza, a także suplementy probiotyczne.

Błonnik pokarmowy

Pożyteczne bakterie probiotyczne w naszych jelitach również potrzebują pożywienie, dlatego w naszej diecie niezbędny jest naturalny błonnik. Wspomaga trawienie i pozwala utrzymać nasze jelita wolne od zanieczyszczeń.
Najwięcej błonnika znajdziemy w zbożach, fasoli, orzechach oraz grzybach, a także we wszystkich pozostałych warzywach i owocach.

Głównym powodem dla którego błonnik jest tak ważny w oczyszczaniu jelit jest to, że dla naszego organizmu bardzo trudne jest jego trawienie. Dlatego też należy obserwować swój organizm, ponieważ zbyt duża ilość błonnika w naszej diecie może powodować wzdęcia i/lub rozwolnienie.

Cukier i jego ograniczenie

Dla zachowania zdrowych jelit niezbędne jest również ograniczenie spożywania cukru. Jego nadmierna ilość w diecie prowadzi do chorób takich jak otyłość, nadciśnienie, cukrzyca, a także może niekorzystnie wpływać na działanie naszego mózgu.

Nadmiar cukru podnosi liczbę substancji zapalnych, a także bardzo niekorzystnie wpływa na równowagę naszej mikroflory jelitowej.

Dlatego aby zadbać o zdrowie należy ograniczyć nie tylko ilość spożywanego cukru, ale także zrezygnować lub przynajmniej ograniczyć słodkie napoje, dosładzane soki, słodycze oraz inne produkty na bazie mąki.

 

Artykuł powstał na podstawie fragmentów książki Ilchi Lee "Uzdrawianie przez pępek, odblokuj swój drugi mózg i żyj zdrowo".

Źródło: Portal Medycyny Naturalnej

Fot.: CC0 Creative Commons, Pixabay.com

Komentarze:
Przepisz tekst z obrazka:
RVMDJ
O nas
Redakcja Portalu Medycyny Naturalnej grella.pl
40-022 Katowice, ul. Damrota 6
tel.: (32) 257 15 90
kontakt@grella.pl
Redaktor naczelny: Aldona Minorczyk-Cichy
Znajdz nas
Zapisz się do newslettera i otrzymuj comiesięczną porcję wieści.