Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
Więcej

Ruch jesienią, to zdrowie zimą

3 października 2018
Autor: Renata Zdebel

Jesień od kilku lat nas rozpieszcza słońcem i temperaturą. Ruch, trening, praca nad poprawą kondycji teraz to dobre samopoczucie i zdrowie zimą. Pamiętaj o tym i korzystaj z pięknych, niezbyt gorących dni.

Całoroczny trening hartuje organizm, sprawia, że rzadziej chorujemy i jesteśmy mniej podatni na wahania nastroju. Wyjście na dwór o tej porze roku, jeśli tylko nie pada deszcz, to prawdziwa przyjemność. Parki i leśne drogi zachwycają kolorami. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zwykły spacer zamienić w trening. Wystarczy np. zabrać ze sobą kijki, by efektywność marszu zwiększyć o połowę: ilość spalanych kalorii oraz pracę mięśni.

Nordic walking to po prostu sport idealny na każdą porę roku. Technika jest niezwykle łatwa do opanowania. Kijki zaś można kupić w sklepie sportowym lub nawet w dyskoncie za kilkadziesiąt złotych.

Dla osób bardziej sprawnych – bieganie. Aby je uprawiać jesienią trzeba tylko pamiętać o zakupie odpowiedniej odzieży. Jeśli strój będzie odpowiedni zapewni skuteczną ochronę przed chłodem i wiatrem i uchroni przed przeziębieniami.

Wspaniałym sportem na jesień są: jazda na rowerze lub rolkach. Wyjdź z domu, zabierz ze sobą koleżankę, kolegę lub chociażby psa i ruszaj w trasę.
Dla amatorów gór październik to wprost idealny moment, by wybrać się na wędrówkę. Kiedy mija okres letnich upałów i skoków ciśnienia, przychodzi czas w miarę stabilnej pogody. Szukających w górach ciszy, z pewnością ucieszy mniejszy ruch na szlakach i brak problemów ze znalezieniem noclegu.

Kiedy pogoda się pogorszy warto wybrać się na basen. Pływanie odciąży stawy w wodzie, jest pomocne przy problemach z kręgosłupem. Pozytywnie wpływa także na nasze kości. Ćwiczenia, dzięki zwiększonemu oporowi, pozwalają wzmocnić gęstość tkanki kostnej. Pływanie ma także wpływ na naszą walkę z cellulitem i nadwagą. Jest wskazane jest dla wszystkich, którzy potrafią pływać. Nie ma żadnych ograniczeń.

Kolejny pomysł na jesienną aktywność to joga. Ćwiczenia w jodze można dopasować do wieku i kondycji. Potrafią być wymagające. Trwanie w asanie, podczas której ciężar ciała oparty jest na rękach, pozwala popracować nad siłą mięśni, poprawić koncentrację i równowagę. Ćwiczenia rozciągające zapobiegają przeciążeniom, eliminują bóle, np. kręgosłupa. Joga to idealny sport dla osób, które wykonują stresującą pracę i mają problemy z kręgosłupem.

 

Źródło: Portal Medycyny Naturalnej

Fot.: CC0 Creative Commons, Pixabay.com

Komentarze:
Przepisz tekst z obrazka:
VYOCR
O nas
Redakcja Portalu Medycyny Naturalnej grella.pl
40-022 Katowice, ul. Damrota 6
tel.: (32) 257 15 90
kontakt@grella.pl
Redaktor naczelny: Aldona Minorczyk-Cichy
Znajdz nas
Zapisz się do newslettera i otrzymuj comiesięczną porcję wieści.